Dayton 2MDV4 driftskondensator er en energibesparende enhed, der altid er til stede i motorkredsløbet. Når en driftskondensator svigter, kan motoren opleve flere problemer, såsom ikke-start, overophedning og vibrering.
Funktioner:
- Dayton 2MDV4-driftskondensator opretholder en opladning og forbliver strømførende, mens en motor er i drift.
- Denne driftskondensator bruges i applikationer, der kræver medium til højt drejningsmoment, såsom snegledrev, kompressorer, klimaanlæg og transportører.
- Det forbedrer en motors køreydelse ved konstant at tilbyde yderligere drejningsmoment, hvorimod startkondensatorer forlader kredsløbet, når motoren når sin driftshastighed.
- Denne 2MDV4-køre kondensator har 1/4 han-hurtigforbindelsesterminaler med plastisolatorer og en aluminiumskasse med ståldæksel.
- Det er afgørende at matche formen (rund, oval eller rektangel) samt mikrofarad-klassificeringen, spændingen og dimensionerne af den originale kondensator, når du udskifter en driftskondensator.
Standarder og godkendelser:
Ofte stillede spørgsmål:
Q. Hvad er driftstemperaturområdet for denne Dayton 2MDV4-driftskondensator?
A. Dayton 2MDV4 driftskondensator tilbyder et driftstemperaturområde på -40 til 185 grader F.
Q. Hvad er forskellen mellem en løbs- og en startkondensator?
A. Run-kondensatorer er mere udbredte. De lagrer den energi, der kræves for at holde ventilatormotoren kørende, så klimaanlægget kan fortsætte med at afkøle. Startkondensatoren derimod giver specifikt den energi, der skal til for at starte klimaanlægget.
Q. Hvad forårsager svigt af en driftskondensator?
A. Overophedning er hovedårsagen til en fejlbehæftet startkondensator. Startkondensatorer er ikke beregnet til at sprede den varme, der genereres ved kontinuerlig drift. De bruges til kun at forblive i kredsløbet kortvarigt, mens motoren starter. Hvis en startkondensator efterlades i kredsløbet i længere tid, vil den overophedes og svigte.