Marathon Motors Blue Chip kraftige motorer, hazardous duty division 1 eksplosionssikker, stiv base | Raptor Supplies Denmark

MARATHON MOTORS Blue Chip kraftige motorer, hazardous duty division 1 eksplosionssikker, stiv base


Marathon trefasede vekselstrømsmotorer med farlige placeringer kræver ikke startkondensatorer, driftskondensatorer eller centrifugalstartkontakter, som alle kan slides og svigte. De har mere drejningsmoment og effektivitet end enfasede motorer til farlige placeringer.

filtre
Montage: F1 KUN , Lejer: Bold , Pligt: Kontinuerlig , Indkapslingstype: EPFC , Rammemateriale: Støbejern , Grøn certificering eller anden anerkendelse: NEMA Premium vurderet , Isoleringsklasse: F , IP-vurdering: 54 , kW: 22.4 , Max. Omgivelsestemperatur: 40 grader C , Motorapplikation: Farlige placeringer , Motordesign: 3-Phase , Design af motorkabinet: Helt lukket ventilatorkølet , Motorakseldesign: indtastet , Motor termisk beskyttelse: T-stat , Monteringstype: STIV , Orientering: Vandret , Fase: 3 , Rotation: CW / CCW , RPM: 1800 , Servicefaktor: 1.15 , Standarder og godkendelser: UL , Midlertidig. Kode: T3B
stilModelVareHzEffektivitetsgruppeKabinetBlylængdeLængde Mindre akselMotor typeMonteringPris
A
286TTGN6537
Eksplosionssikker motor60-EPFC---Stiv37.463 kr.
B
364TTGS16536
Motor med farlig placering60NEMA PremiumHelt lukket ventilatorkølet-25.375 "3-PhaseStiv100.480 kr.
C
365TTGS16540
Motor med farlig placering50/60NEMA PremiumHelt lukket ventilatorkølet-26.375 "3-PhaseStiv132.244 kr.
D
143TTGN6526
Motor med farlig placering50/60PremiumHelt lukket ventilatorkølet--3-PhaseStiv8.208 kr.
E
145TTGN6526
Motor med farlig placering50/60PremiumHelt lukket ventilatorkølet--3-PhaseStiv10.180 kr.
F
145TTGN6527
Motor med farlig placering50/60PremiumHelt lukket ventilatorkølet--3-PhaseStiv10.860 kr.
G
184TTGN6501
Motor med farlig placering50/60EØFHelt lukket ventilatorkølet6"15.125 "3-PhaseBase18.406 kr.
H
286TTGN16577
Motor med farlig placering60NEMA PremiumHelt lukket ventilatorkølet8"23.187 "3-PhaseFod56.555 kr.
I
326TTGS6532
Motor med farlig placering50/60NEMA PremiumHelt lukket ventilatorkølet8"25.125 "3-PhaseFod75.895 kr.
J
364TTGS16577
Motor med farlig placering50/60NEMA PremiumHelt lukket ventilatorkølet8"25.625 "3-PhaseFod96.121 kr.
K
324TSTGS6501
Motor med farlig placering50/60PremiumHelt lukket ventilatorkølet8"23.625 "3-PhaseBase73.771 kr.
L
324TTGS6529
Motor med farlig placering50/60PremiumHelt lukket ventilatorkølet6"25.125 "3-PhaseBase72.555 kr.
M
326TTGS16546
Motor med farlig placering60----Motor med svær belastning-68.010 kr.
N
254TTGN16549
Motor med farlig placering60----Motor med svær belastning-30.463 kr.
O
286TTGN16546
Motor med farlig placering60----Motor med svær belastning-41.960 kr.

Arbejdsmekanisme

  • En grundlæggende vekselstrømsmotor består af en trådspole og to faste magneter, der omgiver en aksel.
  • Når en vekselstrøm (AC) ladning påføres en trådspole, omdannes den til en elektromagnet.
  • Elektromagneten producerer et magnetfelt.
  • Da magnetfeltet konstant ændrer sig på grund af rotation, producerer det en elektrisk strøm inde i rotoren, ifølge loven om elektromagnetisme.

Funktionalitet

  • De opfylder NEMA premium effektivitetsvurderinger.
  • Disse Blue Chip Series-motorer er lavet af 100% støbejern for stivhed og reduceret vibration.
  • Deres indvendige og udvendige overflader er påført epoxymaling.
  • De har kulbørster, der gnister, så kabinetterne har tykke vægge og lange flanger, hvor endeklokkerne møder rammen.
  • Feltledningerne skal udføres i et separat eller tilsluttet ledningsrum, der opfylder samme farlige placeringsklasse og gruppestandarder som motoren.
  • De kommer med et navneskilt i rustfrit stål og en overdimensioneret NEC-kompatibel ledningsboks, der roterer for at tillade mere feltledninger og terminering.

Standarder og godkendelser

  • Eksplosionssikker klasse I, division 1, gruppe C & D og klasse II, division 1, gruppe F & G
  • CSA
  • UL

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er et TEFC kabinet?

En fuldstændig lukket ventilatorkølet (TEFC) motor har en ramme, der forhindrer luftudveksling mellem indersiden og ydersiden af ​​motoren. Dette forhindrer luftbåren forurening og i mindre grad væske i at trænge ind i motoren. En ekstern ventilator blæser luft over rammen for at afkøle motoren, og rammen er ribbet for at øge overfladearealet til varmeafledning.

Hvad er Klasse I Division 1?

Division 1 er en undergruppe af klasse I. Det er defineret som et område, hvor eksplosive eller brandfarlige gasser, dampe eller væsker kan eksistere under normale, daglige driftsforhold.

Hvilken slags miljø bruges disse motorer i?

Disse motorer er beregnet til miljøer, hvor brændbare dampe eller gasser (såsom propan, ethylen og metan) er til stede. Disse eksplosionssikre motorer er også velegnede til områder med brændbart støv (kul / kønrøg / kornstøv).

Vi er her for at hjælpe!

Leder du efter en del, der ikke er angivet her?