LOVEJOY Nøglefri stiv kobling


Lovejoy stive koblinger eller aksellåseanordninger er designet til applikationer, hvor en aksel forbindes med et nav. Disse stive koblinger forbinder udstyr til at overføre strøm, samt forhindre vibrationer, stød, tilbageslag, fejljustering og overbelastning.

filtre
stilModelPris
A
69790497931
1.750 kr.
RFQ
A
69790497938
2.594 kr.
RFQ
B
69790498165
2.760 kr.
RFQ

Nøglefri stiv kobling

Lovejoy stive koblinger er ideelle til at forbinde nav til to aksler, så der ikke opstår nogen relativ bevægelse mellem dem, og de fungerer som én aksel. De gør det ved at bruge en nøglefri mekanisk interferenspasning, som hjælper med at modstå aksialt tryk og overføre drejningsmoment. Disse nøgleløse Lovejoy stive koblinger vikler sig rundt om bløde/hårde aksler uden skævheder og har vibrationsbestandige skruer. Disse koblinger har evnen til at justere vinkeltiming og aksial position, hvilket kan føre til tidlig udstyrsfejl. Disse koblinger giver stivhed ved kontinuerlig bevægelse og moderat til højt drejningsmoment som robotter, servomotorer og værktøjsmaskiner og tillader minimalt slør mellem aksler af samme dimension. Lovejoy stive koblinger bruges til vertikale pumper i papir-, stål-, mad- og drikkevare-, transport-, spildevands-, tømmer-, mine- og byggeindustrien. Raptor Supplies, en betroet distributør af Lovejoy stive koblinger, tilbyder også koblingsafstandsstykker, muffe gearkoblinger, pakninger, hydrauliktanke og relateret tilbehør.

Du bruger

Lovejoy stive koblinger tilbyder en bred kombination af funktioner, hvilket gør dem nyttige til kontinuerlig bevægelse og moderat til højt drejningsmoment i papir-, stål-, mad- og drikkevare-, transport-, spildevands-, tømmer-, mine- og byggeindustrien.

Arbejdsmekanisme

Lovejoy stive koblinger bruger en nøglefri mekanisk interferenspasning til at overføre drejningsmoment og tolerere aksialt tryk. Denne mekaniske interferenspasning bruger skruespænding i disse aksellåseanordninger ved at omdanne det til radialt tryk via et skråplan. Det radiale tryk udvider stk.ne for at minimere afstanden mellem akslen og navet og betjene dem som en enkelt aksel. Kontakttrykket skabt ved hjælp af en aksellåseanordning gør det muligt at bruge kortere nav eller overføre mere drejningsmoment. Disse stk. bruger friktionsforbindelsen mellem enheden og navet/akslen til at skabe en nul-slørforbindelse, der let kan frigøres for at fjerne den mekaniske interferenspasning.

Funktionalitet

  • Lovejoy aksellåseanordninger er ideelle til at forbinde nav solidt til aksler, ved hjælp af en nøglefri mekanisk interferenspasning. De tillader transmission af drejningsmoment og evnen til at modstå aksialt tryk.
  • Disse aksellåseanordninger giver aksial positionering og vinkeltiming af akslen for at sikre nøjagtig justering.
  • Lovejoy aksellåseanordninger har ingen tilbageslag fra komponenter gennem en mekanisk interferenspasning mellem akslen og de monterede komponenter.
  • Disse Lovejoy stive koblinger er i stand til at blive monteret på eksisterende kilespor for at eliminere omkostningerne ved genbearbejdning af slidte og beskadigede kilespor.
  • Disse aksellåseanordninger er trinløst og radialt justerbare for at sikre præcis timing og synkronisering.
  • Lovejoy aksellåseanordninger tilbyder fremragende modstand mod dynamiske, reverserende og stødbelastninger.
  • Disse stive koblinger giver nem installation og fjernelse uden at beskadige navet eller akslen, hvilket reducerer vedligeholdelsesomkostningerne.
  • Lovejoy aksellåseanordninger hjælper også med at reducere akselspændingen ved at fjerne beskadigede splines og kilespor.

Kompatibelt tilbehør

  • Lovejoy Hubs: Mærkets hubs bruges sammen med edderkopper til at danne Lovejoy stive koblinger.

Installation

  • Rengør den indvendige diameter af Lovejoy aksellåseanordninger, navet og navskulderen, som aksellåsen skal monteres imod. Klæd eller reparer eventuelle hakker, grater, buler, huller eller hævet metal på både indre og ydre overflader.
  • Smør forsigtigt den ydre diameter overflade af navet og den indre diameter overflade af ringen i aksel låseanordning.
  • Rengør og smør forsigtigt den indvendige navdiameter og den ydre akseldiameter.
  • Skub navet på akslen til den nøjagtige placering, og spænd tre eller fire skiftende spændingsbolte manuelt på den stive kobling, mens du sikrer, at den er monteret parallelt med akslen.
  • Hvis koblingen er en kobling i Lovejoy-skivestil, skal du installere afstandsstykker, skivepakker og bolte, før boltene fastgøres.
  • Spænd alle fastgørelsesbolte manuelt og dobbelttjek den stive kobling for at sikre den rigtige position mod skulderen på navet.
  • Hvis koblingen er en justerbar kobling i DILRA- eller DIRA-stil, skal du efterlade et mellemrum mellem skivepakkens bolthoveder og Lovejoy stive kobling.
  • Ved hjælp af en kalibreret momentnøgle fastgøres hver bolt i enten et stjerneformet eller sekventielt mønster.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er metoderne til at reducere eller minimere tilbageslag?

Nogle effektive metoder til at kontrollere og minimere tilbageslag er:

  • Udskiftning af slidte eller defekte komponenter i systemet, som bidrager til for stort tilbageslag, såsom slidte koblinger eller indsatser.
  • Reduktion af virkningerne af tilbageslag ved at rotere aksler for at opretholde drejningsmomentet på et påkrævet niveau og retning.
  • Brug af midlertidige mekaniske midler, såsom en mekanikers ledning eller gaffatape, til midlertidigt at tilsidesætte koblingens evne til at opleve tilbageslag.

Hvad er tilbageslag i koblinger?

Backlash er defineret som vinkelbevægelsen mellem parringsdele i ethvert mekanisk system. Koblingsreaktion er almindelig og til et vist punkt at foretrække i mange typer koblinger. Normalt er for stort koblingsspil forårsaget af en slidt koblingsindsats.

Har vi brug for kilespor med Lovejoy stive koblinger?

Nøglespor er ikke altid nødvendige. De bruges kun med koblinger, der er nødvendige for at opretholde radial justering mellem aksler og understøtte belastninger med højt drejningsmoment. Til applikationer, hvor radial justering og højt drejningsmoment ikke er overvejelser, er kilespor muligvis ikke påkrævet.

Hvad er forskellen mellem stive og fleksible koblinger?

Stive koblinger giver en stiv forbindelse mellem to aksler, der er fast forbundet, og gør det lettere for koblingen at overføre moment jævnt i hele systemet. Fleksible koblinger giver fleksible forbindelser, og der er en chance for at miste noget drejningsmoment under transmissionen.

Hvad er fordelene ved stive koblinger?

Lovejoy stive koblinger er designet til nøjagtigt at overføre drejningsmoment fra den ene aksel til den anden fastgjorte aksel. Disse stive koblinger giver lave produktionsomkostninger, da producenter kan skabe både standard- og brugerdefinerede stive koblinger til omkostningseffektive priser. De giver også nøjagtighed, med næsten nul tilbageslag og nul vindudgang.

Hvad er de forskellige typer af stive koblinger?

Der er tre forskellige typer stive koblinger: flange, muffe og fastspændte. Stive koblinger anvendes, når akslerne er nøjagtigt på linje. De er kun ideelle til aksler i tæt justering.

Vi er her for at hjælpe!

Leder du efter en del, der ikke er angivet her?